Wednesday 22 April 2009

Report duty

Pukul 7.30 aku dh sampai kt wisma negeri Awal lgi kot. Lepak kt cafe dulu. Sms Abg Azmi. Dia baru sampai tol seremban. Yang lain2 aku tak nampak lagi. Lepas 10 minit tunggu kat situ, aku naik ke tingkat 1 ke JKM. Sampai di pejabat ada sorang staff kebetulan ada didepan opis. Aku kenalkan diri dan tujuan aku. Dia pun bawa aku jumpa cc dan perkara pertama aku buat punch card. Hehe.. hari 1st punch card pukul 7.59.

Masuk bilik meeting tunggu Pengarah buat taklimat ringkas utk staff baru. Rupa-rupanya yang lain dah ada kat situ. Aku Ada 9 orang semua staff baru termasuk orang2 lama yang naik pangkat. Berdebar jugak nak jumpa dengan Pengarah ni. Maklum ler big boss. Alhamdulillah pengarah amat baik orangnyer. Bersyukur dapat big boss camni. Aku ditempatkan di daerah Jelebu. Takler jauh sangat. Tak sampai 1/2 jam dr rumah aku. Tak kisah la..dapat kerja ni pun dah bersyukur kan.

Hari ni takdela buat keje lagi. Cuma settle borang2 pendaftran yang aku dapat masa kursus hari tu. Banyak jugak kena isi.

Kenal2 dgn staf2 lama. Alhamdullliah semua baik2 dan bersedia menolong staf2 baru cam kami ni. Yela bagi aku selain jenis pekerjaan, suasana kerja juga mempengaruhi semangat seseorang yang fresh cam aku ni. Yeker??

Pukul 5 lebih ...apa lagi balik ler.








6

No comments:

Post a Comment